lunedì 2 giugno 2008

Tv privada... come ta seet giovina...

Me par faa simpatich pensà che quand sont nasciuda domà esisteven tre canali de TV: la televissioun pubblica: (La Primera la dervì in del 1956, e la 2, in del 1965) e la tv regional, la TVG, che cominciò i sò emission in del 1985.

In del 1990, (in riassunt, quand ghavevi 3 o quatter ann) vegnen a concors tr licenzi de televisioun. Finalment, i vincidori sont staa Canal +, Antena 3 e Telecinco.

Antena 3 ghee stada la prima, vist che i sò emissioun regolari comincien il 25 gennari de 1990, e vess el primm canal privaa che emetteva per tutta la Spàgna. La forma part del grupp Antena 3, insema ai dit de Onda Cero, Europa FM, Movierecord, Atres Advertising e A3Multimedia, inscì come la ditta Unipublic. Inscì la si presentava Antena3...



Canal + ghaa avuu ona concession special, vist che ghaveva emett obbligatoriament 6 or gratuiti, ma i permissen de trasmettè el rest de la programmazion in emissiouni codificaa. El 8 Giugn de 1990 comincien i sò emissiouni in proeuve, e el 14 settember, quei regolari. Pensi che tucc in Spàgna ghee regordemm de la sintonia de Canal +...



Gh'hoo lascià per el final a Telecinco, perché, gh'è domà ona frase che pod definì la sò stòria: La realtà la spuzza. Telecinco l'è stada la segonda in emett, el 3 de marz de 1990, come no, con quasi tutt el personal italiann, e cont on grand spettacol, basada in del format televisivi de Canale 5.



Gh'hinn domà duu dati curiousi da sottolineà.Per comincià, i omonimi tedesch e frances de Canale 5 gh'hinn no avuu la stèsa fortuna che Telecinco. Telefünf ghaa dervì in del 1988 e serrà in del 1992. Finalment, in del 2002, el grupp Tele München Gruppe la ridervì. Gh'hoo no ben capì i resoni de questi cambi, vist che la maggior part dell'informazion l'è in tedesch... E capissi no on nagott.

La Cinq, inveci, ghaa minga avuu tanta fortuna. La ghaa natt in del 1986 e la moeur in del 1992, in diretta, vist che anca se la programmazion gh'aveva ona bona quòta de spettatouri, el canal la registrava perdit e finalment, ghee stà dichiarà on falliment tecnich. El debit l'era de on million de franch, quindi, la lasciaron morì el 12 de april de 1992.



Un'ultim dato curios su la Telecinco, el canal spagnoeul, che l'è anmò viv, e che l'è infatti quèll che gh'ha pussee successi da ona para d'ann. In del 1989, Fininvest gh'aveva el 25% de la stazion televisiva, e inveci, da la sò uscida in borsa in del 2004 Mediaset Investimenti la possied ona percentual dei benefici de questa stazion da brivid: ¡¡¡50,13%!!! (Senza commenti, no??)

Al dì de incoeu, la tv la cresc inarrestabil. In del 2005 l'è nasciuda Cuatro, e in del 2006, la Sexta. Me foo ona domanda: serom pussee felis quand gh'eren domà tri stazion de tv, inveci de la quantità de canali che se poeuden ottenè adèss travers i tv digitali?

3 commenti:

Brianzolitudine ha detto...

In Brianza ancamò prima se vardava la television Svizzera in lengua italiana. Bellissima! Cont i commedii de Yor Milano in lengua milanesa, tucc in Brianza i vardavom: genitor, nonn, bagaj e tosann. Te se regordet, che bej che eren?

S'ciavo, bella tosa
dalla lengua milanesa! :)

Anonimo ha detto...

go de ditt una roba, Cuatro e La Sexta hin de un olter grup de televisiun. El sciur Berlusconi el ga dumà 2 canal Telecinco e Antena 3.

Saludi

Marinera de parajes soñados ha detto...

Berlusconi ghaa o ghaveva Telecinco. Infatti quand l'è comincià el pareva el Canale 5, e ghe lavorava tanta gent italiana... Antena 3 ghoo vist e probabilment ghee rason, El sapevi no! El vicepresident l'è el Maurizio Carlotti... Ahaha! Cuatro e La Sexta hinn canali de sinistra. El president de la Sexta l'è on presentador e attor spagnoeul che me piaseva de piscinnina...

 
Contrato Coloriuris